Alt i skilte og print
Facebook

Indendørs skiltning – Wayfinding

Skiltning skal være markant og iøjnefaldende, men bør altid være tilpasset det bygningsmiljø, det skal fungere i.

– gode råd om skiltning:

1. Signalværdi

Før du vælger din løsning, skal du gøre dig klart, hvilken stil passer til din virksomhed og hvad du vil fortælle brugeren.
Skal det være moderne trendseterskilte til eller klasiske skilte til virksomheder med traditoner og historie.

En ting er sikkert, dårlig skiltning får gæster i dit firma til at føle sig uvelkomne og utrygge.

 

2. Tag hensyn til modtageren

Det er vigtigt at tænke over, hvem modtageren er.
Er det danskere/udlændinge eller måske børn/unge/ældre, skal der tages hensyn til dette i skiltningen.
Forsøg at undgå indforståede forkortelser og ord som læserne ikke forstår.
Det er nødvendigt at kende til læseafstand og gæsternes naturlige orienteringsmønster

 

3. Gør det enkelt

Hvis skiltningen ikke har klare budskaber, mister du forbindelsen til modtageren.

 

4. Piktogrammer eller illustrationer

“et billed siger mere end 1.000 ord”, Pictogrammer og illustrationer kan hjælpe alle modtagere, uanset sprog og alder, formsproget skal blot være simpelt og indlysende, så det kan opfanges ved et enkelt øjekast.

 

5. Det er vigtigt, at skiltene passer ind i omgivelserne

Hvordan er arkitekturen, indretningen, rummet, farverne og proportionerne?
Se på omgivelserne før du vælger skiltesystem.

 

6. Holdbarhed & vedligeholdelse

En snusket eller ridset overflade sender nogle dårlige signaler. Når der skal vælges skiltematerialer, er det vigtigt at se på, hvilke påvirkninger skiltene vil blive udsat for, Det kan være faktorer som vind og vejr, men også hærværk og børn.

 

7. investering

Se på skilte som en investering. Da investeringen skal holde i mange år, er det vigtigt at se fremad.
Husk at: “Glæden over den lave pris holder kortere, end ærgrelsen over det ringe produkt”.